Druhý podvozek TT-01 je určen a nastaven pro rallye
Po ročním užívání podvozku TT-01 se Jirka rozhodl pro výměnu a to za podvozek Tamiya TA-05. Komplet byl objednán z rcmartu i s karosérií Subaru impreza. Zde je pár fotek :
Jirka jako jeden z mnoha také pořídil sadu XBPro a to TT-01 s karosérií Subaru Impreza WRC 2007, která je také vybavena světelnými parabolami s LED diodami. A nyní už několik fotek a článek co si napsal sám autor o svém modelu:
TT-01 jsem si pořídil 8.prosince 2008, naprosto stejné jako má Ondra. Auto ale nezůstalo seriové dlouho, po týdnu jsem obědnal drift pneu, lepší baterku, ložiska a origo „bordel kryt“ ( 15.prosince 2008 ) . S autem jsem si vyzkoušel jízdu snad všude, jak lehké rally, šotolinu, asfalt, sníh až po halu.Nejvíce mi přirostl k srdci drifting.
Na internetu jsem se dočetl jak „zadarmo“ zavřít diffy . Jak jsem se dočetl, tak jsem také udělal. Do předního difu šla vazelína 00. S autem se začaly dít psí kusy, auto šlo krásně do smyku skoro na každém povrchu. Po nějakém čase se mi zdálo, že to už moc nefunguje.do ruky šel opět šroubovák a auto se celé rozebralo, v diffu nezbylo skoro nic z vazeliny, tentokrát jsem dal do obou difůgumičky (viz foto).
Auto se nejen zrychlilo na rozjezdu, ale drifty byli daleko hezčí a plynulejší, samozřejmně berte v potaz, že se bavíme o TT-01, není to Yokomo. S autem sem byl jako amatér velice spokojen. Po nějakém čase vás však auto omrzí a pokud budete chtít stíhat kamarádům a zrychlit musí jít další věci.
Takže na Vánoce jsem objednal další balík, ten obsahoval opravdu hodně věcí, především na drifty.
Objednaný byl, motor MIG 500 Turbo race ( auto opravdu hodně ožije, vůči johnsonovi ) k tomu AL chladič, AL kardan, AL řízení, nast. spojovačky, nast. horní ramena, zadní domky s 2 stupňovou sbíhavostí. S touto úpravou jezdí auto opravdu dobře, můžu si s nastavením hrát jak chci.
Za tu dobu co s autem jezdim, jsem si udělal alu kryt pod auto, v současné době je sundaný, je dobrý, ale pro nízké auto jako je toto ne. Musím ho ještě poladit a nejlíp udělat ho z duralu, hliník je hrozně měkký.
K datu 28.prosince 2008 bylo auto na údržbě a kompletním promazání. Gumičky v diffu byly vyměněny za nové, auto seřízeno na on-road a komplet promazáno. Druhý den byla menší test jízda a co se bohužel nestalo, na šotolině se mi v boku kouslo kolo do nějaké prohlubně a auto se roztočilo. Auto nebylo v pořádku, na jednu stranu skoro nezatáčelo a na druhou se hodně přetáčelo. Po zkouknutí bylo zjištěno, že chybí jedna poloosa na zadní napravě, naštěstí bylo všechno nalezeno. Doma jsem zjistil další nepříjemnou věc a to,že zadní kryt diffu je kolem horního šroubu celé prasklé. Fakt radost. Slepil jsem to loctitem (gel), tak uvidim.
Na příští rok plánuju nové olejové tlumiče s pružinami, jak na drift, tak na rally, pak nějaké ty drapáky, jiné zpřevodování a hlavně novou kastly, bud Lancer evo 6 nebo BMW M 3 E30 každý samozřejmně ve svých barvách...
Jirka ( RCaKOM )
12. března 2009
Stav k březnu 2009
Od poslední aktualizace jirkovo profilu se na jeho modelu dost změnilo a nabylo. Zde je tedy jeho slovy popsány veškeré jeho změny, především se to týká i nové kastle a to Mitschubischi Lancer evo 6 :
Od minula se auto celkem podstatně zněnilo.
Podvozek:
Nové olejové tlumiče Tamiya a k tomu 3 páry pružin (měkké, střední, tvrdé).Oba dva kryty diferenciálů byly vymeněny z důvodu prasknutí obou dvou. Objednány byly díly z "E" typu, takže uplně jiné a daleko lepší. Z důvodu další nehody v tělocvičně a na sněhu byly vyměněny všechna ramena, protože zadní dolní jsem rozbil a v sadě byly všechny, tak jsem spodní vyměnil. Další změnou bylo servo řízení Hitec, které je opravdu hooodně dobré oproti seriovému, s tímto bylo vyměněno i řízení za hliníkové, ale oložiskované (minimální vůle). Vyměněn byl i pastorek za 21 maximálka se opravdu zlepšila.Mam i nové pneu slicky od Tamiya M-Grip 2 s tvrdou vložkou, drží jako přibitý. Zakoupil jsem i nové chromovo-zlaté kola od HPI, ale po první jízdě to pěkně schytaly, takže jsem je musel opravovat.
Elektronika: Zásadní změna byla ta, že jsem si musel pořídit Hitec Aggressor FM. Další změnou bylo instalování pasivního chladiče na regulátor Tamiya.
Karoserie:
Pořídil jsem si novou karoserii Lancer evo 6 od Tamiya, nastříkal jsem ji červenou metalizou. Lexan je na této karoserii opravdu tvrdý na rozdíl od Subárka. Postup nastříkání jsem použil z našich stránek, takže tři vrstvy po půl hodině a finální základovka na konec. Použity byly samolepky co byly v krabice, ale ne všechny. Další detaily které jsem použil byly výfuk japonské značky a intercoler (chladič stlačeného vzduchu od turba). Použil jsem i karbonovou folii na některé díly, ale jak vidíte, moc se to nevydařilo, ohyb je prostě zrádná věc.No musím to ještě nějak pořešit. Do vnitřku jsem si udělal imitaci bezpečnostního rámu.